Partnerzy serwisu:
Przetargi

Jakie elektryczne pociągi kupią Przewozy Regionalne?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Jakie elektryczne pociągi kupią Przewozy Regionalne?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plJakie elektryczne pociągi kupią Przewozy Regionalne?
Wiemy już, czym charakteryzować się mają elektryczne zespoły trakcyjne, które zamierzają kupić Przewozy Regionalne. Pojazdy mają być dość bogato wyposażone.

Przewozy Regionalne rozpisały trzy przetargi na dostawę fabrycznie nowego taboru (więcej na ten temat tutaj). Jeden z nich dotyczy dostawy 7 ezt, z czego 3 mają być dostarczone w wariancie czteroczłonowym, a 4 w dwuczłonowym. Pojazdy mają mieć możliwość rozpędzenia się do 160 km/h i obsługi peronów o wysokości od 300 do 1000 mm. Ich podłoga będzie położona na wysokości 760 mm, a dostanie się do pociągu z niższych peronów będzie umożliwiał specjalny wysuwany stopień. Z myślą o osobach niepełnosprawnych, w wejściach umieszczone zostaną windy zdolne podnieść do 300 kg masy.

Wi-Fi, wygodne fotele, gniazdka i automaty biletowe

Pojazdy dwuczłonowe mają mieć możliwość zabrania na pokład 184 pasażerów, w tym 84 na miejscach siedzących. Natomiast dłuższe pomieścić mają 410 pasażerów, z których 180 usiądzie na wygodnych tapicerowanych siedzeniach z podłokietnikami, pod którymi zostaną umieszczone gniazdka 230 V (podobnie jak w dwuczłonowcach). Ponadto będą mogli oni skorzystać z WC przystosowanego do obsługi osób niepełnosprawnych. W ezt znajdą się automaty do sprzedaży biletów oraz miejsca na 4 rowery i większy bagaż, skorzystamy w nich także z Wi-Fi. Przy oknach montowane będą rolety przeciwsłoneczne. Przewoźnik zostawił sobie pole do negocjacji z ewentualnymi dostawcami kwestię montażu ładowarek usb.

Przestrzeń pasażerska, w której do 50% siedzeń będzie umieszczona naprzeciw siebie (między siedzeniami w takich miejscach znajdą się rozkładane stoliki) będzie klimatyzowana i monitorowana, przy opuszczaniu i wchodzeniu do pojazdu policzy nas ponadto system zliczania pasażerów. W środku znajdzie się system informacji pasażerskiej, a także, dla bezpieczeństwa, defibrylator.

60% równej podłogi

Konstrukcja i parametry ezt muszą spełniać wymagania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI), polskich norm PN oraz kart UIC, jak również wymogi dotyczące interoperacyjności kolei. M.in 60% pociągu ma mieć podłogę bezstopniową umieszczoną na poziomie wejścia. Stopnie dopuszcza się jedynie nad miejscem, gdzie w członach skrajnych umieszczone będą wózki napędowe. Te z ezt, które będą czteroczłonowe, otrzymają 6 par drzwi na stronę składu (po jednej parze na człony skrajne i po dwie na człony środkowe), dwuczłonowe będą miały tylko parę na stronę członu.

Potencjalny wykonawca ezt musi pochwalić się budową i dostawą co najmniej jednego fabrycznie nowego ezt, który jeździ z prędkością 160 km/h, o wartości powyżej 8 mln zł. Konstrukcja pojazdu ma być z aluminium lub stali o minimalnej odporności na korozję 20 lat. Ezt-y mają jednak przejeździć przynajmniej 30 lat i muszą mieć możliwość poruszania się w trakcji do 3 pojazdów. Pojazdy zamawiane przez PR mają spełniać najnowsze scenariusze zderzeniowe. Sposób wykonania pojazdów ma im pozwolić na bezproblemowe kursowanie w zakresie temperatur od +40 do -25 stopni C. Przewozy Regionalne oczekują, że ich współczynnik gotowości technicznej wyniesie 0,95 pkt.

Naprawy Przewozy Regionalne chcą wykonywać same

W kwestii technicznej: ezt mają być wyposażone w silniki prądu przemiennego, asynchroniczne, o łącznej mocy ciągłej min. 2000 kW z chłodzeniem wymuszonym powietrzem. Zamawiający wymaga aby tempomat posiadał możliwość nastawienia i zapamiętania maksymalnej prędkości jazdy, tak aby manipulacje zadajnikami jazdy i hamowania nie powodowały kasowania nastawy tempomatu. Ezt ma być wyposażony w układ ważący – dostosowujący siłę hamowania do aktualnego obciążenia.

Ponadto Przewozy Regionalne chcą, aby producent przeszkolił pracowników PR w zakresie obsługi pojazdu na poziomie do P4 włącznie.

Dostawa wszystkich ezt ma nastąpić w 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie później niż do 10 grudnia 2017. Oferty winny być złożone w terminie do 10 listopada 2016 r. w warszawskiej siedzibie spółki. Zostaną ocenione z uwzględnieniem warunku ceny (aż 90%) i kryterium „udzielenia zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów" – 10%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5